09 de desembre 2008

No hi era, malgrat que jo volia ser-hi



Aquests darrers dies no m'haureu vist pas ni escrivint en aquest bloc ni a Facebook ni a Twitter. La raó és senzilla i desagradable; el meu proveïdor d'internet, Jazztel, m'ha tingut sense connexió durant 8 dies sencers.

Dilluns de la setmana passada van trucar de Telefònica per a comunicar-me que Jazztel m'havia donat d'alta com a nou usuari. Els faig saber que jo tenia ADSL contractat des de l'estiu amb Jazztel. Qui em truca de Telefònica afirma no entendre el que està succeint, doncs, segons aquesta persona, els havia arribat una comunicació assabentant-los que, des d'aquell moment, jo operaria amb Jazztel. Haig de dir que des de l'estiu no solament estic treballant a internet a través de Jazztel sinó, que a més a més, aquesta empresa em cobra les factures d'ADSL amb trucades estatals gratuïtes i Telefònica, des de l'estiu també, no m'ha tornat a cobrar mai més el servei d'ADSL ni de telefonia, sí però, el de manteniment de la línia.

Dimarts al matí, un dia després de la trucada, deixo de tenir connexió d'internet, malgrat que el meu router rep senyal d'ADSL. Em poso en contacte amb el servei tècnic de Jazztel, i després de un munt de trucades interminables, al cap de 8 dies, em truca avui al matí un tècnic de Telefònica dient-me que el meu proveïdor d'ADSL li havia comunicat que jo no podia entrar a internet, li ho confirmo i seguidament m'indica que miri si ja hi puc connectar. Efectivament, faig una ullada al meu equip informàtic i veig que ja s'hi connecta.

He passat 8 dies trucant sense parar a Jazztel, sense que em donessin cap solució ni una explicació satisfactòria. Però em temo molt que aquella persona de Telefònica que va trucar-me dilluns de la setmana passada no es mereix, si més no, que li desitgi bones festes, ja que en comptes de comprovar on era l'error, va enviar, presumiblement, un tècnic de Telefònica a la central que m'envia el senyal a que toqués allò que no devia de tocar. Tot plegat un perjudici greu i una situació d'indefensió malgrat que tu siguis qui paga causada per empreses privades que cobren de la teva butxaca, tenint en compte que, a casa meva, una de les persones que hi vivim depèn d'internet per a la seva tasca professional diària.

Sí, podem demanar una indemnització, però qui repara el perjudici causat aquests dies? I, qui assegura que tal situació no tornarà a repetir-se en un futur?

2 comentaris:

  1. Tens un iman pels embolics telefònics. Per altra banda, com la majoria d'avui. La culpa és nostra, sempre nostra.
    Has aguantat bé?

    ResponElimina
  2. No, no he aguantat bé, hi ha dies que he tingut una paciència extraordinària quan he trucat a Jazztel, d'altres els he insultat fins i tot a causa de la impotència que tot plegat em provocava. Però bé, al final tot ha estat solucionat de moment; fins a la propera avaria. M'imagino que, a d'altres persones o organitzacions els solucionen aquestes coses en qüestió de poques hores, o, tal vegada en qüestió de pocs minuts. Pagues i a sobre manen ells; com sempre.

    Salutacions amic i gràcies pel comentari.
    Jordi

    ResponElimina