23 de gener 2008

Eleccions, votar o abstenir-s'hi

Mireu, cadascú ja és grandet per saber el que ha de fer a aquesta vida, jo no us diré si heu de votar a les properes eleccions o abstenir-vos-hi. No fa massa temps un bon amic meu (com a mínim pel que a mi em correspon) em deia el següent en un comentari a un article al meu bloc en castellà que no va veure mai la llum en aquest bloc en català (i que us recomano molt que llegiu dons està molt relacionat amb el d'avui i és curtet):

...Muy cierto que la llamada izquierda tiene multitud de problemas pero esa obligación moral, legal según en que lugares, de votar, no puedo evitar que me resulta simplista, impositiva y autocomplaciente..

La qüestió és que, tot i ser massa tard (ja hauria d'estar dormint a hores d'ara), m'he trobat amb una fotografia a Flickr, d'una companya xilena que m'ha cridat molt l'atenció i us la vull deixar aquí. I després que cadascú en tregui les conclusions que més li hi satisfacin, perquè com ja he dit, ja som prou grandets en aquesta vida i, d'alguns, ja hi hem fet un bon tros de camí:



En tot cas, jo votaré, gairebé sempre ho faig, però no buscant pas el "vot útil"; el més inútil dels vots és el vot útil perquè sempre perpetua els mateixos en el poder i permet les majories absolutes, ja que votes -que potser és de les poques coses que et deixen "fer lliurement" i de les poques que la democràcia liberal et permet dur a terme que puguin tenir, tal vegada, una mica de transcendència política- fes-ho bé. Sé que tinc contradiccions, sóc humà i jo tornaré a "exercir el meu dret a vot".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada