13 de març 2010

Sobre la meva darrera cançó

Hi ha cançons que et surten en 30 minuts, hi ha cançons que trigues 3 mesos en elaborar-les. Això va com va. La meva darrera cançó m'ha donat guerra. Va nàixer com una espècie d'experiment musical i m'ha costat uns 3 mesos elaborar-la i conté 23 acords diferents (si no m'he equivocat en el recompte). 4 versions 'definitives' diferents i ara ja està enllestida del tot, em penso. Haig de dir que, fins i tot, he hagut d'escoltar el consell d'un col·lega per a acabar de donar-li la forma final (malgrat que ell encara no l'ha escoltada en la seva forma final). És molt difícil de tocar (almenys per mi) i per aquest motiu encara no l'he gravada. Estic practicant-la i espero que d'aquí a uns dies, si és possible d'aquí a unes quantes hores, la pugui presentar ja amb lletra, música i veu. De fet l'origen melódic-harmònic més bàsic de la cançó es remunta a fa una pila d'anys


EL CIRC ELECTORAL

Prometen llibertats,
drets socials, plena igualtat,
sostre per a tothom
i nínxols per als morts.

Votes cada quatre anys,
saps que és un dret elemental,
no vols mai incomplir
amb la cita electoral.

Duu el millor vestit,
avui ha sortit el sol,
oblida mals i dols.
És diumenge i cal gaudir.

Tot el poble ha sortit,
algú vindrà a cantar;
hi ha inflables per als nens,
hi ha whisky per als grans.

No sents com t'han traït?
No sents com ells no senten res?
Ara que pots cridar,
ara de què et serveix?

Jutges i diputats,
policies i governs,
ens han pres el carrer,
ens han pres el poder.

Ja han passat quatre anys,
ja pots tornar a votar,
tries 'l'altre partit',
creus que tot canviarà.

"No tenen mala fe",
vols tornar-ho a intentar,
"no pot anar a pitjor,
res més no podem fer".


Duu el millor vestit,
avui ha sortit el sol,
oblida mals i dols.
És diumenge i cal gaudir.

Tot el poble ha sortit,
algú vindrà a cantar;
hi ha inflables per als nens,
hi ha whisky per als grans.


JORDI GOMARA, desembre de 2009



http://www.facebook.com/note.php?note_id=199528070078

2 comentaris:

  1. I jo no l'he sentit encara?

    ResponElimina
  2. Si no ens veiem, estàs sempre tan ocupat. Més greu que em sap a mi que ens veiem tan poc. Tanmateix, tenint en compte que encara no m'acompanyo bé amb la guitarra i sabent que tu ets objectiu, sincer i crític estic segur que em diries que no t'agrada. Això no és una qualitat dolenta, sinó bona, però pot arribar a ser com un cop a l'estomac, hehehe. Esperem que estigui més 'acabadeta' :-)

    ResponElimina