02 de febrer 2010

La CGT no dóna cap resposta a l'acusació que ha rebut

Em sento molt decebut de la meva Confederació Sindical CGT. Fa uns dies va ser acusada per diversos sindicats d'haver donat recolzament al Gremi d'Empresaris del cinema en la seva lluita contra l'equiparació en el doblatge de pel·lícules en català i en castellà. Durant aquest temps, la Confederació General del Treball no ha estat capaç de posar-se d'acord per emetre un comunicat afirmant o desmentint les acusacions. Tampoc hi ha pres cap posicionament. Malgrat que els estatuts de la CGT expliciten la defensa de la llengua catalana, un delegat sindical va signar un escrit de rebuig contra la llei del cinema, que equipara ambdues llengües, juntament amb un membre de la patronal i un delegat sindical de CCOO. Jordi Martí Font, director de la revista Catalunya de la CGT i membre de la confederació va publicar en el seu bloc alguns articles denunciant aquests fets i la pàgina web de la CGT va publicar un dels seus articles on es defensava també la llei que equipara la llengua catalana amb la castellana en el doblatge de pel·lícules, però la Confederació com a tal no ha dit ni ase ni bèstia. Em sembla vergonyós no veure ni tan sols un trist comunicat del Secretariat Permanent que, si bé, en un sindicat assembleari no és un òrgan de poder com s'entén en la resta de grups polítics i sindicals, és, si més no, l'òrgan representatiu entre congressos. No sé què està passant dins del meu sindicat però ni tan sols el Secretariat Permanent està capacitat per prendre una postura unitària. M'he mantingut durant molts dies a l'espera i res de res, i ja no m'he pogut aguantar. Aquest post sé que està molt mal elaborat, i no conté enllaços que verifiquin i donin més informació sobre el que estic dient, però les presses per enviar-lo a la xarxa, m'han obligat a fer-ho així. Més endavant l'aniré desenvolupant millor

4 comentaris:

  1. Ui, la CGT i CCOO, quasi res. vaig estar als dos sindicats, mentres vaig estar treballant a l´Ics, com a suplent i interí. I quan torni a treballar.Prefereixo no sindicar-me, que ser utilitzat per qualsevol sindicat

    ResponElimina
  2. Per molt anarcosindicalista independentista que hi hagi a la CGT es veu que l'espanyolisme hi domina, de fet igual que CCOO i UGT no deixa de ser un sindicat d'àmbit territorial espanyol. I... ep! Té moltes coses bones, són lluitadors... però això del cinema no té nom. Ni manos limpias, que tb és un sindicat, tu!

    La CGT hauria de donar un cop de força, federar-se a nivell de PPCCi deixar-se estar dels casposos espanyolistes més anarquistes que Durruti però més estatalistes que el propi stalin!

    ResponElimina
  3. Completament en desacord amb els opinadors de baix i matisant amb el Jordi. CGT es una organitzacio plural pero prendre partir en aixo es cosa de quatre i el titular dels periodistes. El nou SP segur que opinara i segur que el tema s'acaba. Nomes cal coneixer-los per veure-ho.

    ResponElimina
  4. Em produeix pena veure com un sindicat que s'autoanomena llibertari s'aliniï amb l'espanyolisme més ranci i una patronal que no veu més enllà del seu melic.

    A més, em pregunto en 25 anys d'història de la cgt quantes vegades s'ha cedit els locals de l'organització per fer una roda de premsa amb la patronal? mai.

    Cal que el nou secretariat permanent reccioni per començar es desmarqui del sindicat d'espectacles. Si no es fa res això tindrà conseqüències. De fet les comença a tenir i hi ha companys que han deixat la militància. Secretariat reaccioneu abans de sigui massa tard

    ResponElimina