15 de desembre 2009

Recital a Barcelona el dia 18 de desembre

El proper divendres, dia 18 de desembre, he estat convidat a actuar al Casal de la Gent Gran de Navas a Barcelona. El recital començarà a les 6 de la tarda i tindrà una durada màxima d'una hora i mitja. Haig de dir que després d'anar a revisar el local he comprovat que l'equip de so no reuneix les condicions adequades per a fer un concert, a part que alguns altaveus del teatre estan fallant i, pel que diu l'encarregada del Casal, els tècnics de l'Ajuntament de Barcelona, no podran anar a revisar la instal·lació fins que no hagin passat les festes de Nadal. Malgrat que de l'Ajuntament de Barcelona, el propi alcalde, Jordi Hereu en persona, va anar a fer-se la fotografia corresponent el dia de la inauguració d'aquesta gran i moderna instal·lació, després tothom s'ha oblidat de posar els recursos necessaris perquè el teatre tingui les condicions mínimes per a poder oferir recitals i concerts. El pitjor de tot és que cap responsable s'hagi molestat en anar comprovant el funcionament de les instal·lacions de so i del seu manteniment.

Si no fos perquè em sap greu per les persones que m'han convidat a oferir-hi el recital, per la seva bona fe i predisposició i perquè els usuaris del local ja fa temps que esperen assistir al recital, l'hagués suspès, perquè, especialment, no és fàcil actuar quan un local no reuneix les condicions mínimes i perquè la qualitat d'un concert perd molt quan aquestes no s'hi donen. Dir-vos que tan sols disposen d'un micròfon, no tenen cap peu (trípode) per aguantar-ho, l'amplificador és casolà, d'aquells que s'utilitzen per escoltar música a casa, no disposa d'equalitzador (només baixos i aguts), ni reverberació (necessària quan es canta a través d'aparells electrònics) i que, jo sàpiga, només disposa d'una pista de so. Sort que des de fa uns dies disposo d'una guitarra electrificada que no necessita micròfon. Així que intentaré passar tant la meva guitarra com el meu propi micròfon per la veu a través del meu ordinador i portar tot el so més o menys apanyadet des de casa i connectar l'ordinador a l'amplificador del local i a veure que en surt. Ni tan sols tindré monitors (altaveus d'escenari) o sigui que ni tan sols sé com sonarà. Si algú que n'entengui una mica s'ofereix a ajudar-me amb el so li estaré agraït.

Us explico tot això, no sols per queixar-me de la poca importància que l'Ajuntament de Barcelona li dóna al manteniment i la posta a punt dels locals de la seva ciutat, sinó també per si veniu que sapigueu que no em comprometo a que gaudiu d'un recital amb la mínima qualitat que caldria

Dades del concert:

Lloc: Casal de la Gent Gran de Navas en Barcelona
Dia i hora: divendres, dia 18 de desembre de 2009, de 18 a 19.30 h.
Adreça: Carrer Trinxant cantonada amb Sant Antoni Maria Claret
08041 Barcelona

Entrada gratuïta

Mapa de Google (on és i com anar-hi):

5 comentaris:

  1. Jordi, malauradament aquests fets són massa assidus. I les condicions d'instal·lacions públiques depenen tot sovint del manetes de torn o la bona voluntat dels qui ho vetllen.

    Sort amb el concert! De tant en tant ens podries penjar algun audio al blog, per als qui no podem venir-hi!

    ResponElimina
  2. Com ets pots imaginar, estic enfadat amb tu. Mal amic. Que avises dels concerts al dia, i una ja que comprades entrades de teatre o, com aquest divendres, té classe. De totes formes, l'amistat està per sobre de tu. Que bé s'ho passaran!Per cert, a l'IES vas tenir millors condicions, eh?

    ResponElimina
  3. Com que l'amistat està per sobre de mi, si faltes tu o falto jo ja no hi ha amistat, hehehe... si no hi són els actors no es pot donar l'acció. La teva dona és l'accionista principal dels teatres de BCN. Saps que us convido a que vingueu al teatre de Vallromanes que, en ser més petit, es pot veure el teatre en condicions. Hi venen actors de primera línia, com ara el Jordi Cruz l'altre dia, però sempre esteu ocupats, et truco per telèfon i no el tens connectat, truco a la teva companya i no contesta, l'hi deixo missatge i no serveix de res. No esteu mai a casa. És impossible contactar, i sempre aviso dels concerts a Facebook però tu no hi estàs apuntat. No pensava que cabia la possibilitat que vinguéssiu a Vilanova i la Geltrú, tan lluny, per escoltar un trist cantautor de segona i per això se'm va passar, clar que també hi era en Cesk Freixas, en Toni Albà, en Pere Tàpies, entre d'altres, ara no tinc el cartell a mà. Tanmateix, tenint en compte que jo cantava al matí i hi va ploure, tots els actes del matí es van suspendre per la pluja i no vaig cantar, llàstima perquè hi era TV3 i un munt de mitjans estrangers, fins i tot hi van posar un satèl·lit mòbil per poder enviar el senyal a tot el món. En tot cas, hi vam estar per enllà mirant la cosa una mica i passejant i ho haguéssim passat bé, però la teva dona sempre té el vostre temps hipotecat, carai! S'us ha d'avisar amb dos o tres mesos d'antelació :-)

    Sí, a l'IES l'únic problema és que no hi havien monitors a l'escenari, però a mida que hi cantava m'acostumava al so ambient perquè els altaveus estava una mica girats cap a mi i els podia sentir, no és el cas d'on cantaré divendres, a més teniu un tècnic de so, que és el mínim que es pot demanar, però és que al Casal de Navas hi passen de tot, m'imagino que l'encarregada (que jo entén que és la tècnica del Casal) deu fer de tècnica de so, però passa de tot i és una mica malcarada, em va dir que per què no portava jo l'equip de so, A l'IES vaig estar molt ben atès, no en tinc cap queixa.

    ResponElimina
  4. Capullo. Sóc el n 1 dels teus fans. La meva dona, la meva dona; excuses! Ti vas quasi per endavant. Però vaig anar al teatre amb els temps. Ho sento. Estic molt i molt a casa, però el telèfon el tenia desconectat. M'has d'enviar el DNI per correu, Demà! Us estimo! Malgrat quan hi és gent important te n'oblidis de mi! Perquè amb el que m'agrada Eloise i mai me l'has dedicat, ni en privat ni en públic...
    ALbert Estereuelas

    ResponElimina
  5. Bon any 2010! Ple de tot allò que estimem

    ResponElimina